AirPhil Express ‘fluga samt Sail Adventour Bundle (priser såväl som resplan) | Singapore – Kuala Lumpur Cruise

Publicerad: september 2011

Jag hade aldrig varit på en kryssning tidigare. Jag hade rest med fartyg många gånger – till General Santos City, till Puerto Princesa, till Calapan, Mindoro. Även om jag gillade dessa resor extremt mycket, hade jag aldrig upplevt att vara ombord på ett kryssningsfartyg, med många eleganta bekvämligheter. Det var därför jag blev stolt över när jag fick en inbjudan från Airphil Reveal för att prova deras senaste resepaket – fluga och segla!

Filippinernas snabbast växande flygbolag, Airphil avslöjar partners med ytterligare en resjätte – Star Cruises. Tillsammans producerade de ett paket som gjorde “Cruise Experience” mycket mer prisvärd, därför bättre för många människor. Fly samt Sail erbjuder ett dubbelt äventyr! Du flyger till Singapore via Airphil Reveal och sedan hoppar på Superstar Virgo samt Cruise till Malaysia! Du kan välja vilken malaysisk destination du ska gå till – Malacca, Redang Island eller Port Klang (Gateway till Kuala Lumpur).

Deras lägsta erbjudande är bara P24 888! Allt i! Njut av fyra dagar såväl som 3 nätter (4D/3N) av Island Adventure, sightseeing eller köp i Singapore samt Malaysia! här är de andra alternativen:

Paket inkluderar följande:

Roundtrip Airbiljes (Manila-Singapore-Manila) inklusive bränsleavgift

3D/2N Lodging ombord på Star Cruises superstjärna Virgo

Över natten logi på Oasis Hotel eller doft ökade (första natten)

Överföringar (flygplats-hotel-port-flygplats)

Alla får tillgång till Superstar Virgo’s faciliteter samt underhållning online

Måltider ombord (upp till 6 måltider varje dag på valda restauranger)

Filippinska såväl som Singapore -skatter

Reseperiod: 23 augusti 2011 – 13 mars 2012
Försäljningsperiod: 10 augusti 20 september 2011

Jag tror att det är en extremt bra! När jag tittar på min tidigare Singapore -resa där jag tillbringade nästan P16 000 i 4 dagar såväl som 3 nätter, tror jag att detta paket är en stjäla! Observera att jag stannade på ett vandrarhem förra gången jag var i SG. APX: s fluga och segel erbjuder inte bara att stanna i Singapore men också Malaysia, via kryssningsfartyg! Ljuv!

Resväg

Dag 1

Flyg till Singapore, passagerare checka in vid NAIA Terminal 3 via 2p 800 ETD 1650H

Ankomst till Singapore ETA 2020H, en Singapore -guide kommer att tillfredsställa dem vid flygterminalen samt fortsätta till sina överföringar

Passagerare kommer att överföras via Coach till antingen Fragrance Hotel ökat eller oas för deras övernattning

Dag 2

Fritid på morgonen

1200h utcheckning från hotellet

1230 timmars hämtningstid för överföringar från hotell till Sentosa Port via Coach för att vänta på incheckningstiden för kryssningen

Incheckningstiden för kryssning beror på kryssningens destination

Avgång av kryssningsfartyg från Sentosa Port

Dag 3

0700H ETA Vid kryssningens destination kan passagerare utnyttja den valfria turnén som erbjuds ombord. Avgifter för turnén står på personlig redogörelse för passagerarna.

Om passagerare utnyttjar turnén måste de vara ombord till 1700h – kryssningsfartyg för Singapore

Dag 4

1300H ETA i Sentosa Port, Singapore

En guide kommer att tillfredsställa passagerarna i hamnen för deras överföring till flygterminal-incheckning för deras flygning tillbaka till Manila via 2p 801 ETD 2050H

Det var min tredje gång i Singapore; Jag var bara där månaden innan. Men jag hade aldrig varit i Malaysia tidigare. Förutom att det är en sak till såg jag verkligen fram emot. Jag kommer att dela allt det roliga som jag hade på den här resan med er alla i mina nästa inlägg! Kontrollerad på!

Fler tips på YouTube ⬇

Relaterade inlägg:

Thean Hou Temple i Kuala Lumpur, Malaysia

Merdeka Square samt Sultan Abdul Samad Building i Kuala Lumpur, Malaysia

KL Tower samt 1 Malaysia Kulturby: Kuala Lumpur, Malaysia

Petronas Twin Towers samt Suria KLCC: Kuala Lumpur, Malaysia

Pasta de Waraku på Changi Airport, Singapore (Splurge Option)